the quiz

nu ska ni få ta del av något som gjorde mig alldeles vettskrämd nyss :
jag sitter här, i köket, vid datorn. jag är ensam hemma. kikar lite på mogis blogg, lyssnar på spotify osv osv. då hör jag helt plötsligt ett mystiskt ljud. från ingenstans. från början tror jag att det är min mage, men sen hör jag det igen. och konstaterar att det inte alls är magen, men vad är det då? vid det här laget är jag smått skakis, och dessutom är jag ju ensam hemma. och det är kolsvart ute. ljudet hörs nu regelbundet, och låter ungefär som :
- snarkningar
- någon som andas bak i nacken på mig
- laserpistolskott från en rymdfärja i yttrerymden som blir beskjuten av ett annat skepp med mordgalna, människoätande utomjordingar.
jag är nu vettskrämd. vad tusan är det här ! men så kommer jag på det. på mogis blogg finns ett reklaminlägg om gevalia, nivet kaffet? jag listar nu ut att ljudet mycket väl låter som en kaffebryggare ! tack för den, gevalia. tack.

är tanken den att man ska bli sugen på kaffe när man hör detta ljud? hur fan ska man kunna bli det om man tror att det är någon som står bakom en och flåsar en i nacken, undrar jag. det blir inget gevaliakaffe här ikväll, helt rätt.

update : VÄNTANU, JAG DÖR. nu är det en tant som pratar. det var precis något som lät som en beskjutning. ingen kaffereklam alltså. förlåt gevalia. JAG DÖR. nu är jag allvarligt talat skitskrämd. hjälp. VAD ÄR DET HÄR?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback