NU RÄCKER DET

långt inlägg, personliga åsikter, bla bla bla

nu tänkte jag kommentera ett fint litet inlägg jag precis läste på dessies blogg. nivet, hon är blond och rik och tjänar pengar på att provocera och hej och hå. i alla fall så bantar hon tydligen, och har kommit på dieten själv etc etc. hon är tydligen 1.70 lång och vill väga 42 kilo. 42 JÄVLA KILO. fattar hon hur lite det är? justja, hon väger ca. 45 kilo nu. varför bryr jag mig om det här då? jag bryr mig för att jag vet att det finns yngre tjejer som kommer läsa det där inlägget. yngre tjejer som kanske inte har så bra självförtroende och som kommer ta åt sig när dessie skriver att "Enligt mig så tycker jag faktiskt att om man är tjock, så är man egoist."  hur går det till? varför är man det? egoist är väl ändå något som hör till ens personlighet, inte vilken vikt man har? om man tänker och oroar sig mycket för sin egen vikt så lär man ju knappast må bättre av att läsa att man är egoist? jag blir så himla ledsen när jag läser det här. jag blir ledsen för jag vet att det är många som kommer ta åt sig och må dåligt av det. och även fast dessie bara har skrivit det för att provocera(vilket hon nog kommer lyckas med) så tycker jag att det är att gå för långt när man går till angrepp på människors vikt, speciellt när man vet att det är många som mår dåligt över vad de väger. det är ett jävla slag under bältet. vikten har ingenting att göra med hur folk uppfattar dig som person, det är din personlighet som avgör det. jag blir så jävla galen på det här. jag tycker synd om flickan för att hon, när hon inte kommer på något att provocera om, hoppar på folk som väger mer. som kanske väger lagom. okej om hon pratar om sin egen vikt, justnu kunde jag inte bry mig mindre, men när hon gör så här är det banne mig inte okej. och det är jävligt omoget. men just det, hon är ju bara 15. men det är ändå inte okej.

desiree nilsson, nu gick du över gränsen. i alla fall min gräns

INSIDAN RÄKNAS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback