NÄR ALL OTUR KOMMER PÅ EN GÅNG ÄR LIVET INTE EN SOLSKENSHISTORIA

DET VAR INTE min dag igår. verkligen inte. varför? jo :
- jag glömde som sagt bort koden till mitt nya kort. (men den kommer hemskickad, och så hittade jag lappen med koden på så..)
- jackan på monki kommer inte förrän i slutet på nästa vecka
- när jag skulle betala biljetterna på bion slutade mitt alldeles nya kort att fungera, trots att jag hade betalat med det alldeles innan
- när jag provade att ta ut på bankomat stod det : beklagar, kortet fungerar ej
- såklart fungerade det inte på kinarestaurangen heller, så mamma fick betala för den mat jag hade tänkt bjuda henne på
- när vi ska gå in på bion visar det sig att vi är på helt fel biograf ! så med våra popcorn i högsta hugg får vi gå upp till bilen för att sedan åka till den rätta biografen.

MEN FILMEN var bra. i alla fall. något jag däremot inte kan hjälpa att jag blir arg över är det här med kortet ! anledningen till att jag beställde ett nytt kort var för att det krånglade med det gamla. det gamla kortet spärrade jag igår på banken, hade jag inte gjort det hade jag i alla fall haft ett kort som fungerat vid det här laget. HUR ÄR DET MÖJLIGT att ett kort man har haft i mindre än två dagar helt plötsligt slutar att fungera? JAG BLIR GALEN.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback