CAME A STORM

det här har varit en superfin kväll. tack fina, fina johanna. du är bättre. bättre än bra.

jag funderade lite alldeles nyss över vart den här sommaren har försvunnit. för två månader sedan tog jag studenten. jag tog studenten i en vit klänning och bruna strumpbyxor. nivet, sådana som ska vara hudfärgade? i mitt fall är även den blekaste varianten för mörk. i alla fall så var man näst intill tvungen att ha något på benen, för det var så rackarns kallt. det var två månader sedan. nu är det början på augusti och det känns som att värmeböljan hela sverige har upplevt på något konstigt vis har hoppat över östersund? hela norrland? jag saknar att vara ledig och ligga på en filt i gräset. jag saknar att vara ledig, ligga på en filt på gräsmattan och läsa en bra tidning. jag saknar att ha gräs mellan tårna. strumpor i augusti känns lite som ett..hån.


sommaren har sprungit förbi, med strumpor på fötterna

nu längtar jag tills i november. då ska jag gå barfota på en strand med sand mellan tårna. det känns inte så pjåkigt det heller, om jag ska vara ärlig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback