PÅ MITT HJÄRTA FINNS INGET ÖPPET KÖP


weheartit.com

Mitt hjärta är det mest värdefulla jag har. Min kärlek likaså. Jag ger inte bort den i onödan. För jag är rädd. Rädd att det ska krossas i tusen miljoner små, vassa, sköra bitar som faller ner på marken som snöflingor. Rädd att de små, vassa och sköra bitarna ska ligga där. På marken. Att bli trampade på. Eller tittade på.

När man ger bort sin kärlek till någon ger man bort en del av sitt hjärta. Jag är rädd. Rädd att personen som får det mest värdefulla jag har ska behandla det som en sak. En sak man ledsnar på efter ett tag. Eller som ett plagg man köper men hem utan att prova. För man vet att man kan lämna tillbaka det om det inte passar. Och få pengarna tillbaka. Men på mitt hjärta finns inget öppet köp.
Min kärlek kan man inte lämna tillbaka om den inte passar.

Mitt hjärta är det mest värdefulla jag har. Det är ingenting du kan lämna in på reparation efter du har trampat på det. Ingen garanti. Jag är rädd för att ge bort det. För när det blir trampat på, är det så himla svårt att laga. Så jag behåller det för mig själv. Så länge. För vem vill ha sin finaste ägodel krossat? Inte jag.
Så på mitt hjärta finns inget öppet köp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback