TUESDAY - ATT HITTA EN BALKLÄNNING

BALKLÄNNING - check !

HADE bestämt mig för att den inte fick vara svart, vit, röd, orange, gul eller grön (kräsen? VA?) . provade lite olika, kände efter och sådär. och så tar de fram en röd. jag gav den onda ögat, men provade ändå. den var mörkröd. när jag har den på mig kikar chefen in tha store förbi, snackar lite med tjejen som hjälper mig och frågar : skulle du inte kunna pröva en lite mer röd som vi har här bakom? snälla?

JAG ÄR OERHÖRT skeptisk till detta förslag men går ändå med på det. och så tar de fram klänningen i fråga. den är inte riktigt klarröd (PHU) utan lite mer..jordbubbsmilkshake. fast ändå inte. går in i omklädningsrummet och drar på mig klänningen. går ut och kikar på min moder, hon har nämligen inte så bra pokerface. hon ser grymt nöjd ut. jag går fram, kikar mig i spegeln och efter ett tag utbrister jag : SKIT OCKSÅ.

TUSAN
vad jag var tvungen att välja den klänningen ! verkligen inte vad jag hade tänkt mig från början (i färgväg alltså) men jösses vad bra den kändes ! ingen tvekan var det, när det stod klart att jag passade superbra i den. lite kärlek och så.

så kan det gå. och förövrigt fick jag mvg på religionsprovet också. nöjdare tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback