OM JAG FALLER NU TAR JAG MIG INTE UPP IGEN


jag orkar inte. orkar inte. orkar inte. vet inte vad jag vill. vet ingenting. längtar efter förändring mem vågar ändå inte riktigt ändra rutinerna. ändra på livet. det känns som att jag snart vänder upp ett nytt, tomt blad. och att jag har skrivkramp. inte alls vet vad jag ska fylla bladet med för ord. panik. jag längtar så himlahimla mycket efter denna förändring, detta oskrivna kapitel. men ändå är jag vettskrämd. rädd att förlora allt. vad gör jag då?

jag sover dåligt. glömmer bort viktiga saker hela tiden. har dålig hy, slitet hår trots att jag nyss klippte mig, magen svider och jag känner ofta ett behov av att ligga ner och gråta. bara gråta ut allt ont. allt jobbigt. allt som stressar mig och får mig att vakna om nätterna utan att kunna andas. och när jag andas är luften så tung och full av krav att jag genast vill spotta ut den igen. jag har tappat kontrollen, kontrollen över mig själv. och det känns litegrann som att det enda sättet att få tillbaka den är att våga vända upp den där tomma sidan och våga. våga förändra. man vet faktiskt inte hur det blir innan man har provat. men vettskrämd är jag fortfarande.
vettskrämd för mitt eget liv. och vad som händer med det.

godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback