01 DECEMBER - OM MIG


Ebba Maria Elisabeth Öberg. Där har ni mig. Under nitton och ett halvt jordsnurr har jag kallat denna planet för mitt hem. Jag föddes 12 juli, mitt i sommarvärmen. Har två syskon och är äldsta barnet. I hela mitt liv har jag varit bosatt på Frösön, världens finaste ö.

Jag älskar att träna. Måste alltid ha något att göra för annars blir jag extremt rastlös. Hittills har jag sysslat med gymnastik, akrobatik på cirkus kul och bus, åkt längdskidor, varit med i en dramagrupp, dansat, fotboll, och badminton. Det ni. Nuförtiden är det bara badminton och fotboll som gäller. Älskar't.

Som person är jag väldigt glad och sprallig. Jag hörs jämt. Kan inte vara tyst. Envis är jag också. Har jag rätt och vet om det så finns det inte en chans i världen att jag ger med mig. Händer inte. Sen är jag i vissa stunder väldigt förvirrad och allmänt blond. Vilket jag själv bara betraktar som charmigt.

Min första skola hette Vallaskolan. Den var fin den. Där spenderade jag tio år av mitt liv med undantag för ett litet gästspel på Prolympia som inte riktigt var min grej, visade det sig. På Valla gick jag med en himla massa fina människor, som jag umgås med fortfarande.

Efter grundskolan så var det som alla vet dags att välja gymnsielinje. Inte det lättaste. Inte alls. Syon rekommenderade att man valde minst tre linjer. Jag valde två. Och kom in på mitt förstahandsval som hade fyra platser. Så kan det gå. I augusti 2007(?) började jag i och med detta på Hantverksprogrammet på PC. Min inriktning var Floristlinjen. Hantverksklassen var en himla,himla fin klass. EN grabb. Och en himla massa tjejer. Världens bästa. Och i våras tog vi studenten.



Livet efter studenten har varit oväntat fint. Jag har ett jobb. Världens bästa. Med världens bästa kollegor. Ni hittar mig på Linnéan Blommor & Design till den 30 december. Då flyttar jag till Göteborg för att plugga vidare.
 För att bli bäst.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback