23 DECEMBER - DET HÄR FÅR MIG ATT MÅ BÄTTRE

Människor som lyssnar när man är ledsen. Vänner som ringer och frågar hur man mår när man inte ens har sagt att man mår dåligt men gör det ändå. Johanna lyckas väldigt, väldigt ofta med detta. Mina vänner får mig överhuvudtaget att må bättre. Kärlek. Fast bara när den inte gör ont. Vilket den nästan alltid gör. Min familj får mig oftast att må bra. Glädjen över att jag har en hel familj får mig ofta att må ännu bättre.

Det finns mycket som kan få en människa att må bättre. Jag tror att man kan bli lycklig, och må bra, av minsta lilla småsak. Man måste bara lära sig att uppskatta det lilla.
Det lilla, som oftast också är väldigt vackert.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback